АСБИС е дистрибутор на широка гама от IT продукти на своите клиенти от България. Посетете страницата с партньорите, за да намерите най-близкия IT магазин до Вас
1,4 млрд. долара са приходите на Асбис Груп за 2010 година. Това представлява 23,4% ръст спрямо 2009 г. С тези си показатели компанията е достигнала нивата от 2008 година. Това заяви Митко Топалов, региоанален мениджър за България и Румъния в Асбис, по време на конференцията “Aсбис Академия 2011”.
На базата на изследване на CBN, цитирано от Топалов по време на събитието, с 34,1% Асбис е дистрибуторът с най-голямо доверие у нас за 2010 г. В допълнение мениджърът каза, че са налице всички признаци за възстановяване на българския хардуерен пазар.
Според представените по времето на събитието данни, ако през 2007 г. доставените асемблирани PC-та са били 250 хил., то през 2010 г. са под 100 хил. За Q4’2010 38% от продадените компютри у нас са на ценови нива $600-$799, следват тия в диапазона $500-$599 (21%), а 17 процента се падат на тези, които са в рамките $800-$999.
“Продължава да расте ролята на ритейла и мобилните оператори в PC продажбите – цитира данни на анализаторите от IDC Митко Топалов. - 43% се пада на ритейл веригите, 30% са за традиционните дилъри, а 15% - за телекомите.”
62% от общите реализирани PC продажби за Q4’2010 са за ноутбуците, 25% - за настолните компютри, а 11% - за мини ноутбуците, посочи регионалният мениджър на Асбис. “Прогнозите са за постепенно покачване броя на продадените настолни компютри у нас до 2013 г, като те могат да достигнат близо 140 хил. броя през 2013 година – продължи Топалов. - Продажбите на преносими компютри от около 280 хил. бр. През 2010 г. могат да достигнат близо 500 хил. през 2013 година. Освен това се отчита в момента спад в продажбите на нетбуци.”
Източник :www.computerworld.bg
Disclaimer: The information contained in each press release posted on this site was factually accurate on the date it was issued. While these press releases and other materials remain on the Company's website, the Company assumes no duty to update the information to reflect subsequent developments. Consequently, readers of the press releases and other materials should not rely upon the information as current or accurate after their issuance dates.